2015. nov 08.

Az Almanac Projekt - kritika

írta: Filmnéző Lehel
Az Almanac Projekt - kritika

 

Jó pár youtube kattintás után bukkantam rá, egy Welcome to yesterday c. filmre, ami aztán kiderült, hogy a forgalomba már Project almanac néven került. Mivel már rég láttam emlékezetesebb időutazós filmet, ezért úgy döntöttem, hogy teszek vele egy próbát.

A film arról szól, hogy egy rakás fiatal, a főszereplő pincéjében megtalálja egy időgép tervrajzait és mivel a végzős éveik végén jobb dolguk nincsen, a délutánjaikat erre áldozva megépítik az időgépet. Egy pár kísérlet után már bele is csapnak a lecsóba és elkezdődik az idő utazgatás, aminek a távolságát fokozatosan növelik. A film fő konfliktusát a pillagó hatás és a második esély kérdése fogja majd okozni.

Először is nagyon tetszett a filmbe, hogy nagyon hihető maradt, mert ezek a fiatalok tényleg úgy viselkedtek, ahogy mondjuk magamat is elképzelném, ha egy időgép birtokába kerülnék. Nem a világ jobbátétele jutt először eszükbe, hanem például, hogy így könnyen nyerhetnek könnyen a lottón, szinte ingyen szerezhetnek a jövőből vip jegyeket egy fesztiválra stb... A film found footage stílusban készült, aminek a használata csak az utolsó jelenetben nyer indoklást, egyébként a film alatt kicsit indokolatlannak éreztem, de legalább úgyeltek arra, hogy amíg egy helyben állnak legalább addig ne remegjen a kamera. Egyébként a film technikai szempontból teljesen korrekt, az a pár effekt, ami van a filmben teljesen jól néz ki. A színészekre eléggé sablon szerepeket osztottak, de azokat teljesen korrektül hozzák. Az viszont már kevésbé tetszett,hogy a film néha következetlenül bánik pár időutazós dologgal, amik csak akkor zavarják a nézőt, ha jobban belegondolnak, de ha elengedjük magunkat és hagyjuk, hogy sodorjon magával a film, akkor nem fog zavarni. Ami még talán picit rontott az élményen az,hogy a film túl hosszú lett, mert ez a történet szerintem simán belefért volna kilencven percbe. Én a film elejéből vágtam volna egy kicsit, mert szerintem a felvezetés túl hosszúra sikeredett, és mert onnan, hogy elkezdenek utazni az időben a film nagyon felpörög.

Akik szeretik az időutazós filmeket azoknak ez szinte kötelező darab, de mindenki más is tehet vele egy próbát kompromisszumok nélkül.

Szólj hozzá

Kritikák