2015. nov 21.

Az Éhezők Viadala - A Kiválasztott 1. rész - kritika

írta: Filmnéző Lehel
Az Éhezők Viadala - A Kiválasztott 1. rész - kritika

Az elején azt szeretném leszögezni, hogy amikor először halottam az Éhezők viadaláról, akkor elkönyveltem magamban, hogy ez nem érdekel, mert ez úgyis csak egy újabb young adult marhaság lesz, amit majd a tinilányok nyálcsorgatva néznek meg. Még a jó kritikai vízhang ellenére sem voltam hajlandó megnézni egészen tavaly ilyenkorig, amikor elhatároztam, hogy meg nézem az első két részt és szerencsére azokban egy nagyon kellemeset csalódtam (főleg a másodikban), és most, hogy a sorozat lezárul, még a moziba menés előtt megnéztem a harmadik résznek az első felét, amitől meg kell, hogy mondjam féltem a zavaros előzetes és a rossz kritikai vízhang miatt, de ha nincs is olyan jó mint az előző két rész, teljes mértékben felér hozzájuk.

A történet nem sokkal a második rész eseményei után veszi fel a fonalat. Cathnis és a hetvennegyedik éhezők viadalának túlélőinek az egyik fele a tizenharmadik körzetben van a lázadók vezetésével, míg Peeta és még páran a kapitóliumnak a fogáságában vannak. A lázadók megkérik Cathnist, hogy készítsen nekik propaganda filmeket és, hogy legyen a lázadás arca, mert ha valaki akkor, ő tudná egyesíteni az összes kerületet a kapitólium ellen. Cathnis elfogadja az ajánlatot azzal a feltétellel, hogy a lázadók, majd amint lehetőség lesz rá kiszabadítják Peetat és a többi kapitóliumban ragadt éhezők viadala bajnokot.

Szerencsére a sok negatív jellegű kritika miatt eléggé kevés elvárással ültem le a film elé és ezért egy igen kellemeset tudtam csalódnia a filmben, még ha az így sem lett tökéletes. A film eleje kicsit zavarosan indít, mert a nézőnek a könyvek olvasása nélkül elég nehéz dolga van, ha be szeretné lőni, hogy nagyjából mennyi idő is telt el az előző film óta. A film első fele igazából arról szól, ahogy Cathnis és a lázadók vezetősége hogyan próbálja a különböző propaganda filmekkel még jobban felszítani a lázadást, míg a második felében (és az elsőben is) ennek a következményeit valamint a kapitólium reakcióit a különböző gerilla akciókra láthatjuk. Az kifejezetten tetszett a filmben, hogy egy ilyen eléggé eseménytelen cselekményt is tudtak önmagához képest jól tálalni, ez alatt azt értem, hogy a film nem mondható unalmasnak, annak ellenére, hogy igazából semmi érdemleges nem történik benne, hanem szinte végig csak az építkezés zajlik a következő részre. Az a jelenet a gát támadásáról nagyon jól sikerült, és talán azért mert az volt az egyetlen olyan jelenet, ahol érezhettük azt, hogy Cathnis és a lázadók tényleg valami nagyobb célért harcolnak. Sajnos a színészeken azt vettem észre, hogy ahelyett, hogy jobban belerázódtak volna a szerepükbe, inkább kicsit már beleuntak, és ez viszont sajnos meg is látszik a filmen, mert hiába van minden szépen tálalv, ha a színészeknek látszik az arcán, hogy valahol máshol sokkal szívesebben lennének. A film technikai oldala teljesen rendben volt, minden korrekt volt és talán lehet ez is felelős azért, hogy a film is olyan semmilyen, mert hiába érezteti szinte minden jelenet, hogy a történet valami nagyszabású finálé felé tart, ha egyszerűen ezt nem tudjuk elhinni. Talán ez a film legnagyobb hibája, hogy szerinte túl sokat agyaltak azon, hogy akkor a harmadik részt egy vagy két filmben csinálják e meg, aztán a végén megkaptuk első részként a könyven az első negyedét. (akik olvasták a könyvet azok javítsanak ki) Nem lett ez a rész sem botrányosan vontatott, sem rossz, csak egyszerűen érződik rajta a bizonytalanság ami nem áll jól neki. Remélhetőleg a befejező rész legalább olyan ütős lesz, mint a második és akkor szerintem teljesen megbocsálthatóak ennek a résznek a hibái.

Én kíváncsian várom az utolsó részt, de az lehet, hogy ne fog jót tenni neki, hogy a többi résszel ellentétben, erre már bizonyos elvárásokkal fogok beülni. 

Szólj hozzá

Kritikák