2016. feb 21.

Deadpool - kritika

írta: Filmnéző Lehel
Deadpool - kritika

Sosem voltam különösebben nagy rajongója az új generációs szuperhős filmeknek, de a nagy részüket, ha nem is moziban, de megnéztem, mert attó függetlenül, hogy mondjuk egy eredetibb ötlet jobban felcsigáz, mint egy sokadik spin-off-nak a folytatása, igen szórakoztató filmeknek tartom őket. Ezeket a filmeket tudni kell a helyükön kezelni és nem kell várni mélyebb tartalmat, sem azt hogy forradalmasítsák a filmipart. Ezekkel együtt is szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki már kicsit belefáradt ezekbe a szuperhős filmekbe, mivel a nagy közös univerzum miatt eléggé egy kaptafára készülnek. Éppen ezért volt nagy öröm megnézni tavaly előtt a Guardians of the galaxy-t és tavaly az Ant-Man-t, mert ezek a filmek kis frisseséget hoztak, a mára már szerintem kicsit megfáradt univerzumba. Aztán pár évvel ezelőtt közölték a Foxnál, hogy csinálnak egy önálló Deadpool filmet Ryan Reynoldsal, és a lehető legdurvább besorolással, amit ez a műfaj megengedhet magának. És lám, a film megkapta az R-es besorolást és hatalmas siker lett, ami remélhetőleg a szuperhősfilmeknek egy új hullámát fogja elindítani, de vajon tényleg ennyire jól sikerült a Deadpool, hogy a jövőböl visszagondolva úgy fogunk tekinteni rá, mint a szuperhős filmek második hullámának az elindítójára?

A film in medias res nyit a film második legnagyobb akciójelenetével (a kettőből), rögtön a film legviccesebb jelenete, a főcím után. Majd ezt követően megkapjuk az eredet sztorit, mi szerint a főhős rákos lesz, de egy cég felajánja neki, hogy meggyógyítja és a barátnőjére gondolva elfogadja az ajánlatot, de kiderül, hogy a cégnek gonosz szándékai vannak és mutáns katonát akarnak csinálni belőle, hogy eladják rabszogának a világ felső tízezréből valakinek. Ám főhősünk sikeresen megszökik, ám a muntásá válás folyamata miatt, az arca rettentően elcsúful, ezért elhatározza, hogy meg keresi a fogvatartóját, és visszacsináltatja vele magát ismét normálisra. Klisés? Igen az. Zavar? Részben.

Mint már előbb leírtam, a történet, aminek a legkevésbé kellet volna annak lennie, klisés lett, pedig,ha már mindenképp a szuperhős filmeket szerette volna szembeköpni, akkor szerintem egy igazán eredeti és frissnek ható eredet sztori is járt volna a filmnek. Ezeket leszámítva az átlag nézőnek egy nagyon jó választás lehet a Deadpool, mivel tele van vicces és viccesnek szánt altesti poénokkal, amiken nagyokat lehet nevetni az egész moziteremmel karöltve. És részemről az egész film kicsit ilyen volt, hogy értem, hogy miért nevet ezen mindenki, értem, hogy erre meg arra utalnak, még azt is megértem, hogy miért lett ekkora siker a film, mivel, hogy a marketingesek már megtanulták, hogyha a csapból is a filmjük folyik akkor bizony megnézik az emberek, de belőlem egyik poén se tudott egy elismerő mosolynál többet kihozni.

Nekem mind össze annyi volt a problémám a filmmel, hogy nem éreztem olyan formabontóan provokálónak a többi szuperhős filmmel szemben, már pedig ezt ígérték. És az is zavart egy kicsit, hogy képesek voltak pont ezen a filmen sokat spórolni, de mondjuk az szimpatikus volt amikor Deadpool meg is jegyzi, hogy csak azért van két X-men a filmben, mert elfogyott a gyártási költség, de én jobban örültem volna , több x-es nek. De persze senkit ne tévesszen meg az eddigi negatív hangvétel, mert a Deadpool koránt sem egy rossz film, sőt, például amikor a teljesen elengedi magát, és már a negyedik fal lebontása után, egy visszaemlékezésben is megszólít minket a főszereplő és kérdő tekintettel megjegyzi, hogy akkor ez mostmár a 16. fal áttörése?, akkor vannak a filmnek azok a pillanatai amiért megérdemli ezt a nagy sikert. Ryan Reynolds-ról a The voices óta tudjuk, hogy ha egy nem százas fickót kell eljátszania az nagyon megy neki és ebben a szerepben is sziporkázik, látszik, hogy élvezte a forgatást. A többi szerepben senki sem kimagasló vagy átlagon aluli, mindenki hozza a kötelezőt. Az akciók szerintem lehettek volna látványosabban véresek és erőszakosak, de így sincs velük komoly probléma, a néhol erősen kilógó CGI kivételével. A film soundtrack-je szerintem kimagaslóan találó lett, ha hasonlítanom kéne a Guardians of the galaxy-hoz tudnám, hasonlóan kapcsolódnak a zenék az adott jelenetekhez.

Összegészében egy jó kis szatíra lett a Deadpool, de ha még valami elmaradásotok van januárból inkább nézzétek meg azt, mert szerintem, azért nem kell fejvesztve rohanni érte a moziba, de egy egyszeri szórakoztató mozinak, tökéletes, úgy, mint a többi Marvel film...

Szólj hozzá

Kritikák