2016. már 28.

Batman Superman Ellen - Az Igazság Hajnala - kritika

írta: Filmnéző Lehel
Batman Superman Ellen -  Az Igazság Hajnala - kritika

Az első hírek hallatán, eléggé lázba jöttem mikor meghallottam, hogy el fog készülni ez a film, mert batman karakterét imádom és az Acélember is, bár fenntartásokkal, de tetszett. A film bejelentése után egy évvel azt is közölte a Warner, hogy egy a Marvel képregényfilmes univerzumához hasonlót szeretnének létrehozni, csak a Dc keretei között. Ezt már kicsit szkeptikusabban fogadtam, mert engem már a Marvel sem tudott igazán felizgattni, félreértés ne essék szeretem azokat a filmeket, mert nagyon szórakoztatónak tartom őket, de egy egyszeri kikapcsoló élménynél nem tudom többre értékelni őket, magam sem tudom megmondani miért, mert a fél világ imádja ezeket a filmeket. Lényeg a lényeg, kicsit úgy voltam ezzel a filmmel, hogy vártam is meg nem is, mert nagyon kiváncsi voltam rá, hogy mégis mit hoznak ki ebből az ötletből, de nem akartam egy Marvel klónt látni, de szerencsére nem is kellet azt látnom.

A történet szerint Bruce Wayne is Metropolisban tartózkodott, amikor Superman Zodd tábornokkal küzdve kishíján a földdel tette egyenlőve a várost. Persze ezáltal rengeteg embert mentett meg, de rengeteg ember élete árán. Ekkor ez emberek felteszik a kérdést, hogy bizhatnak e Supermanben és hogy vajon szembe tudnának e szállni vele, ha ellenük fordulna. Ezen a kérdésen agyal a denevérember is, és arra kell rájönnie, hogy ha valaki megtudja állítani akkor az egyedül ő lehet.

A történetről nem szólnék ennél többet, mert a sok spoiler ellenére valahogy, mégis sikerült elrejtenie az előzeteseknek a valódi szándékokat és mivel szerintem ez a film valami bitang jóra sikerült. Kezdeném azzal, hogy szerintem nagyon jól sült el, hogy a Warner megpróbálta kicsit komolyabban venni a szuperhős témát, mert jól áll ennek a világnak, hogy szupermennek a saját, kissé öncélú akciói miatt bíróságokon kell részt vennie és felelnie a tetteiért. Az emberek a tv-s műsorokben vitatkoznak róla, ki ellen ki mellette, közben űrlénynek hívják és érdekes témákat említenek. Ehhez hozzá jön, hogy Henry Cavill szerintem még mindig ez eddigi legjobb szupermam és nem csak az acélemberré gyúrt teste miatt. Ben Afflecknek jól áll a batman ruha, és miliárdos celebként is megállja a helyét, habár ez a Bruce Wayne kevésbé szórakozottabb a filmben, mint például a Nolan féle, de ez betudható annak, hogy ebben a filmben egy már kissé megtört embert kapunk, aki már azt is elfelejtette, hogy mit is jelent jót tenni, de összegészében Affleck egy nagyon jó Batmant alakít. Mint irtam a sötét hangulat jól áll a filmnek, de azért sikerült ráérezniük, hogy mikor kell elhajolni a másik irányba. Ennek a legjobb példája Gal Gadott első Wonder Woman kénti feltűnése aminek a zenéje egyzserűen zseniálisan lett a jelenethez irva és ez volt az egyik olyan pillanat amikor hasonlót éreztem, mint anno az emberek nagyrésze a Bosszúállóknál, hogy igenis kellenek ilyen filmek, amíg ennyire menő dolgokat láthatunk a filmvásznon. Itt ki is térnék egy kicsit a film univerzum építésére, ami olyan pofátlanul egyszerűen lett megoldva, hogy az már szinte zseniális. Az emlékezetes dolgokhoz lehet sorolni Lex Luthor karakterét is akinek a pszihopata jelleméhez nagyon jól illik Jesse Eisenberg infantilitása.

Visszatérve a történethez, szerintem jól lett kitalálva, hogy akkor Batman miért is akarja megöllni Supermant és ő miért nem akarja Batmant. Nem lett túlbonyolítva és könnyen átérezhető a helyzetük, hiába van mindkettőjük lábnyoma hullákkal körülvéve. És hogy milyen lett a harc kettejük között? Olyan amilyennek lennie kell. Nem lett túl nyújtva, mégsem érezzük rövidnek, nagyon látványos, mégsem megalomán, szóval amit tudtak kihoztak belőle, és igen a film végső összecsapása tényleg nagyon durván túl lett tolva, de ilyen alapon ezt az összes Marvel filmnél is fel lehetne hozni hibaként, de mégse teszi senki. Azért, mert hiába van elnagyolva a látvány, ettől függetlenül ezek nagyon szórakoztató jelenetek. Az akciók terén nincs panasz a filmre, habár a batmobileos üldözésből többet is kihozhattak volna. Senkit ne tévesszek meg ezzel az ömlengéssel, mert ez messze nem egy tökéletes film, csak amit tudott szerintem azt tisztességesen kihozta az ötletből. Persze, ha mindenáron hibát kéne mondanom akkor azt tudnám felhozni, hogy a film első fele túlságosan lassúra és kicsit döcögősre sikeredett, valamint a sok álomrész és visszaemlékezés nem mindig követhető teljesen, de szerintem egy ilyen monstrumnál el sem lehet várni, hogy minden a helyén legyen. Meg megkapjuk a kötelező apró logikátlanságokat, de ezek már szinte a képregény filmek imidzséhez tartoznak. Még szeretném kiemelni Hans Zimmer és a Junkie XL munkáját zenefronton, mert már az acélembernél is nagyon rendben volt a zene, de itt néhol már egybeolvad a filmmel.

Végszónak azt mondám, hogy ez is egy újabb olyan film, ami teljes mértékben megéri a jegyárat, mert ilyen az igazi nagybetűs MOZI élmény. Ezek ütán tűkön ülve várom mit hoznak ki a Suicide Squad ból.

 

 

Szólj hozzá

Kritikák