2016. máj 18.

Cloverfield Lane 10. - kritika

írta: Filmnéző Lehel
Cloverfield Lane 10. - kritika

 

 Habár az egyáltalán nem nézőcentrikus vetítési időpontok miatt nem tudtam moziban megnézni, de végre itthon tudtam pótolni ezt a spin off-ot, mert már nagyon vártam és igyekeztem magamat a lehető legtávolabb tartani a spoilerektől, s mint kiderült ezt nagyon jól tettem.

Ez a kritika is SPOILER MENTES, mint a többi.

 A film azzal kezdődik, hogy egy lány éppen utazik az úton, mert szakított a barátjával és útjközben autóbalesetet szenved. Magához térvén egy börtön szerű celjában találja magát, ahol a "fogvatartója" azt állítja, hogy megmentette az életét, mert amerikát megtámadták és a szabadtéri levegő mérgező, ezért a bunkében kell maradnie egy másik sráccal egyetemben.

Ha nem akarok nektek semmit ellőni akkor nem is mondok többet a sztoriról, márpedig nem akarok, mert mindenki megérdemli, hogy átélhesse azt a kellemes rácsodálkozást, ami a film megtekintésével kézenfogva jár. Úgy mint a legtöbb ember és a szereplők, én is elkezdtem egy csomó teóriát gyártani arról, hogy akkor valójában mi is történhetett kint, annak ellenére, hogy a Cloverfield-el nagyjából egy időben játszódik. 

 A filmnek első filmhez képest nagyon profi és összeszedett a rendezése, mivel a rendező észrevett egy elég szembetűnő tényt, miszerint ugyebár ez egy kamera dráma így a kamera munkára és a látványra nem igazán alapozhatott és ezért lekezdett a hangokkal játszani. Ezalatt nem csak a nagyon jól megirt és a jelenetekhez simuló filmzenét értem, hanem a elhallkulás hangosodást is. John Goodman oscardíjas alakítás nyújt, nagyon remélem, hogy mire a következő díjkiosztóhoz érünk nem fogja az akadémia elfelejteni. Mary Elizabeth Winsteadnek ez az alakítása egy nagyon jó beajánló lehet ahhoz, hogy végre komolyabb szerepeket is kapjon, teljességgel megérdemelten. A hamedik szerepet játszó John Gallagher is teljesen hozza a ráírt szerepet. A film nagyon feszült és néhol egész mesteri módon taszít bele a székedbe és kényszerít olyan erősen markolni a székedet, ahogy csak tudod. Jó volt még a filmben, hogy végre egy teljesen logikusan gondolkodó és nagyon talpraesett főhősnőt láthattunk, engem a You're next főhősnőjére emlékeztetett egy kicsit

Valószínűleg akit érdekelt már megnézte, de ha még nem akkor én is csak azt tudom mondani, hogy mindeképpen nézze meg, mert ezért a szórakozásért tényleg megéri.

 

Szólj hozzá

Kritikák