2016. jún 04.

Metallica: Through the Never - kritika

írta: Filmnéző Lehel
Metallica: Through the Never - kritika

Igazábol a Through the Never egyetlen hibája az, hogy sajnos nem moziban láttam. Úgy egy hónapja a Nagy dobás megnézése után elkezdtem Metallicat hallgatni, amit egyáltalán nem bántam meg, azóta is éjjel nappal őket hallgatom. Ebből egyértelműen következett, hogy megnézem az Antal Nimród által rendezett koncertfilmjüket, ami anno Imax-ben is ment a moziban.  Nem nagyon tudtam, hogy mit várjak mivel egy pár soros ajánlón kívül nem olvastam semmilyen véleményt a filmről és a trailereknek is inkább kedvcsináló hatása volt, mint hogy felvázolják azt hogyan is fog működni ez a koncert film.

 Az előzetes alapján arra következtettem, hogy kapok egy ilyen posztapokaliptikus sztorit, úgy hogy alatt végig a koncert megy és néha a zenészeket is láthatjuk, de szerencsére elég kellemeset csalódtam, mert az alkotás másfél órájából mindössze 20 perc van ami nem koncert felvétel és az úgymond cselekmény megy akkor. Ezek a jelenetket igazából olyanok, mint egy középszerű akció film néhány emlékezetes pillanattal, de a zenei aláfestésnek hála szinte az összes képkocka beleég a retinánkba. És hogy milyenek a koncertfelvételek? Olyanok amiket eddig még sose láthattunk mozivásznon (esetembe sajnos monitoron), mert úgy elevenedik meg a legendás banda mintha egy igazi koncerten lennénk. Az operatőri munka világbajnok és a vágást is sikerült olyan élvezetesre csinálni, hogy az hozzáadjon és ne elvegyen az élményből.

Sokan kritizálták a filmmel kapcsolatban, hogy a hangzás túl steril és ez egész nagyon műnek hat, de szerintem éppen ezért koncertfilm, mert nem koncert, de nem is igazi film. Lehet hogy Lars Ulrich sosem dobolt ilyen jól és lehet megszólni a műbalesetért, de nem hiszem, hogy egy a Metallica-t kicsit is ismerő embernek ne tetszett volna amikor a közönség miatt két perccel tovább tartott a The Memory Remains. Lehet kritizálni a klippszerű jeleneteket, mert nem egyértelmű a cselekménye és mert az akciók sem kimagaslók, de szerintem nincs olyan ember akinek ne tetszett volna az, amikor Dane Dehaan magát felgyujtva esett neki az őt üldöző embereknek. Egy nagyon jó élmény, ahogy az együttes összes korszakából kapunk számokat és mivel a film több koncerten lett felvéve, ezért az is megoldható volt, hogy az összes híres Metallica diszet megelenevedjen a szemünk előtt. 

Az együttes rajongóinak kötelező, de akik eddig még sose halgattak heavy metalt, azoknak ez egy jó kezdés lehet.

 

 

Szólj hozzá

Kritikák