2016. aug 06.

Jason Bourne - kritika

írta: Filmnéző Lehel
Jason Bourne - kritika

Habár nem terveztem krititák írni erről a filmről, mert egyszerűen annyira középszerű lett, hogy nehéz róla érdemben írni, de mivel az Öngyilkos osztagra csak holnap jutok el, ezért úgy gondoltam megírom ezt is, nehogy bármelyik olvasóm is azt gondolja, hogy eltűntem.

Hosszú évek teltek el az ultimátum eseményei óta és Bourne azóta járja a világot és főleg utcai bunyókkal keresi a kenyerét, mígnem egy nap ismét feltűnik Nicky és közli vele, hogy feltörte a CIA adatbázisát és olyan információkat talált, amik arra utalnak, hogy egy újabb ügynökprogramot kezdtek el szervezni és ezen információk birtokában végleg lebuktathatják őket. A CIA persze egyből rájuk áll és el is kezdődik a szokásos hajtóvadászat egymástól teljesen különböző földrajzi területeken.

 Először is leírom mi tetszett a filmben, mert volt sok minden és majd csak aztán jön a fekete leves. Először is Paul Greengrass még mindig Hollywood egyik legjobb akciórendezője. Ez tény, ebben nincs semmi vitatni való, ez a film is egy remek példa erre, már így az év felén kimerem jelenteni, hogy az athéni üldözés ott lesz az év legjobb akciójeleneti között. Talán most nem volt meg annyira az egyensúly az akciókkal, mint az előző részekben, ezt úgy értem, amíg eddig szépen el voltak osztva a filmben, addig itt inkább a mostanság trendi megoldást választották, hogy egy nagy az elejére, egy pár pici a közepére és egy nagyot a végére is. Rengeteg kritikában olvastam, hogy ez inkább néz ki úgy, mint az eddigi Bourne filmek legjobb részeinek összeválogatása, mintsem egy folytatás és ezzel nem tudok egyet érteni, mert ha így nézzük akkor az összes rész a többi nek a legjobbja, hiszen mindegyikbe ugyan az volt az akciójelenetek sablonja. A színésekkel sincs probléma, mindenki kisújból hozza a szerepét, Matt Damon talán kicsit takaréklángon égett, de ez betudható annak, hogy vele együtt a karaktere is öregedett. Vincent Cassel-nek pedig egész jól állt a bosszúszomjas titkos ügynök szerepe, habár neki szerintem minden negatív szerep jól áll. A film tempója is olyan, mint az eddig részeké, szóval egy percig sincs megállás.

 Na de akkor jöjjön a fekete leves. Igazából az előbb felsoroltak közül semmi sem tetszett a filmben.  A történet teljesen érdektelen és néhol elég nagy sületlenségeket is tartalmaz, mint például, hogy az embereket teljesen lázba jönnek és ujjonganak azért, mert létrehoztak egy alkalmazást, ami megvédi őket az őket titkosan figyelő aplikációktól. Ezt a kicsi részt egy picit jobban átgondolhatták volna szerintem. A színészek, mint irtam teljesen korrektek és talán épp ez a baj, hogy mindenki hozza a kötelezőt, de annál semmivel sem többet, ami nagyon rányomja a bélyegét az egyes jelenetekre. A történet az érdektelenségén kívül szerintem kevésbé követhető is, mint az előző részekben volt, például volt egy jelenet a film kétharmada tájékán, aminél egy embert üldözött Bourne és a gonosz ügynök is, ment a pörgős zene, gyors vágások, technikailag kifogástalan volt a jelenet, mégis, hogy ki, mit és miért, na arról fogalmam se volt, pedig igyekeztem a szokásosnál is jobban figyelni. Talán azért nem lett több a film egy kellemes nyári akcióorgiánál, mert valószínűleg a dollárszemű stúdión kívül senki nem akarta elkészíteni ezt a filmet.

Szerintem augusztus lesz a legérdektelenebb hónap az egész nyáron, úgyhogy szerintem inkább ezt nézzétek meg ezt, ha láttátok már a Star Trek-et, mivel sajnos eddig úgy néz ki, hogy az az osztag tényleg öngyilkos lett.

Szólj hozzá

Kritikák