2016. sze 05.

Amerika Kapitány: Polgárháború - kritika

írta: Filmnéző Lehel
Amerika Kapitány: Polgárháború - kritika

Az ok amiért csak most néztem meg a Marvel Cinematic Universe legfrissebb termését az, az, hogy egyszerűen semmi és senki nem tudott engem meggyőzni, hogy ezt a filmet tényleg moziban kéne megnéznem. Az egyetlen ok amiért egyből a dvd megjelenés után pótoltam az, az volt, hogy szinte minden kritikus az akciót dícsérte a filmben, hogy a szokásos Marvel szintnél is jobb és egy az akció szempontjábol ilyen gyenge évben már ki voltam éhezve egy jól megkoreografált sokmillió dolláros zúzdára. Tehát megnéztem a polgárháborút és teljes mértékben azt kaptam amit vártam. A történetet nem vázolnám fel, mert akit igazán érdekelt az már látta, akit meg nem igazán izgat, azt nem én fogom meggyőzni arról, hogy érdemes megnézni ezt a filmet.

 Az akciójelenetek nagyon ütősek lettek, a Tél katonájának rendezőpárosának a keze nyoma itt is meglátszik, a vágások gyorsak, remeg a kamera, de ez egyáltalán nem megy az élvezhetőség rovására. A koreográfia főleg a kisebb párviadalokban kiemelkedő a nagyobb zúzások koherenssé tétele még nem megy kifogástalanul nekik. Ezalatt a reptéres rész értem, mivel ezt a rengeteg karaktert valóban nehéz volt mozgatni, de ha egyszer nem sikerült nekik megtalálni a pont jó egyensúlyt, akkor nem sikerült. Az akción kívül a színészek is kifogástalanok, mindenki kisújból hozza a szerepét, semmi újat nem kell várni tőlük, de szerintem nem is várt el tőlük senki valami igazán lehengerlő alakítást, még annak ellenére sem, hogy az alapszituáció végett, akár most komolyabb dramaturgiával is megáldhatták volna a filmüket. Daniel Brühl karaktere szerintem túlságosan is el lett hanyagolva a filmben, pedig az elején jól építették, csak, mivel egy töltelék főgonosz volt, nem juthatott elég játékidőhöz. A konfliktust jól építették fel, az ellentétek fokozatosan éleződnek a két fél között, de itt rátérnék a film negatív oldalára. A Marvel-t ugye gyakran reklámozzák úgy, hogy az univerzum építés ellenére minden egyes filmjük önálló filmként is élvezhető. Nos eddig ez igaz is volt, de ez az első filmjük, ami egy olyan ember számára, aki még nem látta a többi filmet teljességgel élvezhetetlen, mivel a temérdek karaktert nincs idő bemutatni kellő képpen és egy idő után szinte már zavaró, ahogy a lehető legtöbb utalást próbálják beleeröltetni a párbeszédekbe.

Ez egy teljesen korrekt akciófilm, kicsit túltolt és zavaros történettel, ami nem mindig tudja eldönteni, hogy akkor hova is helyezi a hansúlyt. Valószínűleg itt már tényleg túl sokat akart markolni a Marvel és nem is mondom, hogy nem jött össze neki, mert még mindig egy igen szórakoztató filmet kapunk, csak ez azért elővetíthet közelgő problémákat a jövőre nézve. Egy valamit azonban még mindig nem értek, azt, hogy miért imádták ezt ennyire az emberek, mert semmivel sem adott többet egy átlagos Marvel zúzdánál szerintem. Persze a vélemény az olyan mint a segg, hogy mindenkinek van, de lehet velem van a baj, hogy nem tudok állva tapsolni egy közönséges látványorgia után. A stúdió filmjei közül én még mindig a legkevésbé Marveles filmeket tartom a legjobbaknak és nagyon remélem, hogy Taika Waititi majd elkészít egy újabb üde színfoltot ebben az eléggé egyszínű univerzumban.

Ha valaki még nem látta és dögös akciójelenetekre vágyik az nézze meg, de nem ez lesz az a film ami után minden Dc rajongó kitér a hitéből.

Szólj hozzá

Kritikák