2018. aug 24.

Terminal - kritika

írta: Filmnéző Lehel
Terminal - kritika

A Terminal egy újabb a magyar forgalmazást elkerülő film, aminek a történetét nehéz lenne összefoglalni spoilerek nélkül, de röviden arról van szó, hogy egy névtelen városban járunk és két bérgyilkosnak a munkájának végre hajtását látjuk az egyik a történetszálon, a másikon pedig, egy beteg tanár beszélget egy pultos lánnyal egy éjszakai gyorsétterembe. Ami összekapcsolja a történeteket az a főszereplő Annie, aki mindkét történetben igen komoly szerepet fog betölteni.

Ez tipikusan egy olyan film, ami beleesik abba a hibába, hogy már azelőtt kultfilm akart lenni, hogy elkészült volna. A legszomorúbb az egészben az, hogy tulajdonképpen még az esélye is megvolt ehhez. A film megvalósítása nagyon egyedi. A neonfényben úszó képek hamar megteremtik az alaphangulatot. Nálam kicsit azt a hatást kelltette, mintha a Sin City-t nézném csak színes verzióban és azért jóval kevesebb pénzből. Az operatőri munka is figyelemre méltó, nem egy emlékezetes beállítás van a Terminal-ban. A színészek többnyire remekül működnek, Margot Robbie minden egyes jelenetében ellopja a show-t, de a csúcs az, amikor Simon Pegg-el közös jeleneteik vannak, mert remekül funkcionálnak együtt a képernyőn és remek párbezsédeket írtak nekik. A bérgyilkos páros azonban már nem működik ilyen jól, a jeleneteik nagyon mesterkéltek és gyakran erőltetettek. Az menti meg az ő szálukat, hogy Margot Robbie azért ott is kapott játékidőt.

A bajok leginkább a forgatókönyvvel vannak ugyanis a film története nagyon kiszámítható, szinte minden egyes csavart előre lát az ember. Na jó, az utolsót én sem találtam ki, de mivel tudtam, hogy még nincs vége a filmnek vártam, hogy mikor állnak elő egy újabb csavarral és jött is a csavar, pedig nem kellett volna. A végén az utolsó kettős fordulat már annyira felesleges túlgondolja az egész alap sztorit, hogy teljesen komolyan vehetetlen lesz a film a végére. Az zavart leginkább, hogy ezt az egész fordulatosságot úgy próbálja meg beállítani a film, mintha ő találta volna fel a spanyolviaszt, holott ezeket évente minimum ötször elsütik nagyobb filmekben. Plusz érdekesség, hogy a filmet Budapesten forgatták és azért elég vicces a hármas metróban várakozó Simon Pegg-et látni, de a nyugati pályaudvaron takarító Mike Myers sem mindennapi látvány.

Egyszer érdemes megnézni a megvalósítása miatt, és ezért a rendező következő filmjére kíváncsi is leszek, de a forgatókönyvön még kellett volna dolgozni.

Szólj hozzá

Kritikák